reede, 25. aprill 2008

Virtuaalne raamatukogu

Kaks aastat tagasi oli mul kapis vaid kolm riiulit, kuhu raamatuid panna ja need olid seal kolmes reas. Ma ei teadnud enam, kus mis raamat asub ja millised raamatud mul üldse on. Tundsin, kuidas olen kontakti nendega täiesti kaotanud.
Parim lahendus tundus olevat virtuaalse raamaturiiuli loomine. Otsisin internetis tasuta raamatukogu-programme, oletades et neid on seal lademetes, nagu kõike muud. Librarything võimaldab tasuta üles laadida vaid 200 raamatut, mis minusugusele on ilmselgelt väga vähe. Tasu lisanduvate eest on muidugi suhteliselt sümboolne, kuid tollel hetkel oli see määrav. Lisaks olen natuke skeptiline internetis tundmatus serveris hoitava suhtes. Mis siis kui ühel päeval minu vaevaga sisestatud andmeid enam polegi? Selle mure olen praeguseks hetkeks oma blogimistega ilmselgelt minetanud:) Ahjaa, kaks aastat tagasi oli eestlaste kogukond seal üsna väike ja eestikeelsete raamatute lisamine tundus problemaatiline.
Kuid lõpuks leidsin kaks tasuta programmi. Esimene neist oli väga primitiivne, ainuke hea asi selle juures oli võimalus raamatute nimekiri pisikeses kirjas välja printida. Jäin teise juurde. Ka see ei ole just kõige edulisem, kuid põhilised minu jaoks vajalikud omadused ja väljad on olemas. Kahjuks teda eriti edasi ei arendata ja minu raamatukogu suurusele (800+) hakkab väikseks jääma – kipub kinni jooksma, kui liiga kiiresti klõpsutada. Paremat aga pole ka leidnud. Võib-olla on käesolevaks ajaks loodud uusi ja paremaid programme. Pole otsinud.
eLibPro programm põhineb Accessil. Ingliskeelsete raamatute üleslaadimine on eriti lihtne – ISBN koodi alusel tõmbab programm Amazonist ise andmed. Muude raamatute puhul tuleb kasutada käsitsi sisestamist. Lisada saab ka linke, kaanepilte ja vabas vormis teksti.
Kliki pildil, et näha suuremalt!


Update 2014:

2 kommentaari:

  1. ma proovin nüüd seda sinu mainitud programmi. enne olid mul asjad Librarything's, kuid nüüd seoses läpaka vahetusega tuleb välja, et ma ei tea salasõnu jne.

    VastaKustuta
  2. Palju õnne ja suur tänu, Maarja - sina oled selle blogi esimene kommentaator!:)
    Pean tunnistama, et virtuaalse raamatukogu loomine oli üks päris suur ja aeganõudev töö. Sest eestikeelsed raamatud tuleb algusest lõpuni käsitsi sisestada, kaanepildid ja sisututvustused internetist otsida või ise teha. Aga mina olen rahul. Üks dimensioon raamatusõltuvusel juures :)
    Põnev oleks teada, kuidas sulle see programm tundub.

    VastaKustuta