teisipäev, 1. märts 2011

Friedebert Tuglas "Õhtu taevas"

Ei saa mitte näitamata jätta – kõik mu oma töö! Kõigepealt käisin Tallinna rahvaülikoolis raamatuköitmiskursusel. See 1920. aasta väljaanne tundus hea õhuke raamat käeharjutamiseks. Teda oli juba korra ümber köidetud, aga nüüdseks oli ka see köide juba vana ja narmendas. Uus tulemus ületas aga minu ootused, mis igaks juhuks polnud enne alustamist eriti kõrged.

Lugesin siis raamatu läbi ka. Kogumikus on Tuglase ekspressionistlikud novellid, mis kõik räägivad naistest ja armastusest. Naise armastusest mehe vastu siis muidugi. Väga paljusõnaliselt. Ekspressionistlik kirjandus ei ole ikka minu stiil. Ära tüütab kellegi õhkamistest lugeda. Tahaks edasiviivat tegevust. Kuigi "Suveöö unenägu" oli päris tore – kuidas karjapoiss ja teenijatüdruk lõpuks ikka teineteist leidsid.

6 kommentaari:

  1. Nüüd oleks kõige põnevam pilti näha, aga mul ei näita ei firefox ega explorer. kas sul endal näitab?

    VastaKustuta
  2. Miskipärast on kadunud jah, ja albumis on ka vale pilt üleval. Oma arust ma seda sinna ei laadinudki üldse. Ei tea, kus need siis vahepeal kadusid. Nüüd on olemas. Teise pildi vahetan õhtul, kui oma arvuti taha pääsen, kenama vastu :)

    VastaKustuta
  3. Kohe teine tera! Võtaks isegi köitmise ette. Aga mul ei ole püsivust, et seda teha muidugi. Mul nii palju raamatuid vajaks köitmist....

    VastaKustuta
  4. mis raamat on puhtaks pestud vä?

    (niisama loll nali, üldiselt satuvad nii õrnakesed raamatud kätte räbalaina.)

    VastaKustuta
  5. Raamat on uuesti köidetud. See tähendab, et vanad kaaned ja kinnitusmaterjal harutatakse täiesti lahti, raamat õmmeldakse uuesti poognahaaval kokku, kõik katkised kohad parandatakse spetsiaalse teibiga. Ja alles siis tehakse ja pannakse uued eeslehed ja kaaned. See ei ole raske ega keeruline töö, kuid nõuab aega ja natuke nikerdamist.

    VastaKustuta
  6. jaaa...
    vabandust, lihtsalt imestasin, et tiitellehed on nii korralikud, tavaliselt sellistel köidetel jube pudedad ja nässus. sellest siis... "pestud vä".

    VastaKustuta